Missa inte tidigare inlägg

Bedragare
augusti 17, 2017

Men varför gör inte polisen någonting då?

VD-bedrägerier
juni 11, 2017

Nu ett år senare så säger jag det igen: ca 100 miljoner kronor per dag!!

Skadlig kod
februari 28, 2017

Sverige minst drabbat av skadlig kod i världen Q4 2016

Domäner
december 21, 2016

Dagens tankenöt – “Utgivningsbevis i orätta händer”

Bedragare
december 17, 2016

När Polischefer förenklar..

Övrigt
december 15, 2016

Dagens tankenöt – “Spökbolag”

Källgranskning
december 8, 2016

Aftonbladet är osnygga!

Övrigt
december 6, 2016

Bra att veta om e-postadresser.

Falska sidor och immaterialrättsliga brott
november 2, 2016

Hur företag och varumärken utnyttjas, utan att polis “kan” agera..

Bedragare
oktober 5, 2016

Kostnaderna för bedrägerier är större än vi kan ana

Massmedia informerar och varnar
oktober 2, 2016

Det begås ett bedrägeribrott varje minut, året runt!

Bedragare
september 29, 2016

Blir det Sveriges största bedrägeri genom tiderna?

Övrigt
augusti 31, 2016

Lägenhetsbluffar

Bluffakturor
augusti 29, 2016

När snillen spekulerar..

Phishing, intrång och ID-kapning
juli 23, 2016

Nytt SMS-spam

Bedragare
juli 9, 2016

VD-bedrägerier för DUMMIES

Bedragare
juni 19, 2016

VD-bedrägerier – bedragarnas nya svarta

Domäner
maj 12, 2016

Nu släpps zonfilerna för .se och .nu fria!

Bluffakturor
maj 8, 2016

Sydsvenskan har skrivit om Bolagsbasen idag

Bedragare
februari 12, 2016

50 anledningar till besvikelse

Övrigt
november 14, 2015

Vi är alla Parisare idag och Européer imorgon!

Bedragare
september 12, 2015

PRV varnar, eller vad sysslar de med egentligen?

Bluffakturor
september 6, 2015

När ska fakturabedrägerier börja tas på ordentligt allvar?

Bedragare
maj 18, 2015

Varumärkesbedrägerier

Bedragare
maj 6, 2015

ID-kapningar – extended version

Övrigt
april 23, 2015

Solskenshistoria!

Falska shoppar (ej lev.)
april 18, 2015

To good to be true

Internetsweden | Investigator
mars 13, 2015

Svensk brottsbekämpning – nu jäklar!

Internetsweden | Investigator
januari 15, 2015

Sagan om den svenska brottsbekämpningen och den onda spiralen

Bedragare
januari 7, 2015

JUSAB-härvan är märkligare än vad man kan ana!

I work for the strongest brand among top-level domains in Europe

I work for .SE – Europe’s strongest brand among top-level domains, according to the survey by the EU under contract EURid (the European Registry of Internet Domain Names) conducted earlier this summer. The comparative TLDs are .se, .cz, .de, .com, .dk, .co.uk, .be, .pl, .es, .it, .fr, .org, .net, .eu, .info and .biz.
The report shows that that .SE is the strongest brand among the compared TLDs (Click the image)

In short, the report look up brand strength based on the awareness, relevance and preference.
All three have a maximum of 100% which means that the maximum value you can get is 300.
.SE has almost 100% of awareness, almost 90% of relevance (the highest in Europe) and 49% preference for .SE (compared for example 34% .com in Sweden).

It gives .SE a total of 234 points of maximum 300.

In conclusion it may be deduced:
“Everybody” knows of .se (awareness), almost everyone think it is relevant for companies to use .se in Sweden (relevance) and there is a stronger preference to use .se instead of .com in Sweden (compared to other countries in Europe).

For more information, visit. SE’s press release:

http://www.iis.se/en/pressmeddelanden/se-starkaste-varumarket-bland-toppdomanerna-i-europa

Internet Sweden | Peter Forsman

Jag som skriver, gör det ideellt och för att upplysa dig om verksamheter som JAG anser att det finns skäl att ifrågasätta och/eller varna för.. Jag skriver även generellt om olika tillvägagångssätt som bedragare använder och tipsar om utbildning/kunskap som finns att få. Läs mer om: Peter Forsman

2 Comments

  1. John McCormac skriver:

    It is very hard to trust any of Eurid’s propaganda without first verifying it. The ccTLDs are all far stronger and more recognised because they represent their own markets. If you break the .eu figures down on a country by country level, the importance of .eu in those markets drops to less than 10% of the domain footprints in some EU countries. The most popular domain order in most EU countries is ccTLD/COM/NET(ORG/EU)/INFO/BIZ/MOBI. Registrants in EU countries will opt for a domain in their own ccTLD first. The key to the strength of any ccTLD is how the domains are used. The more ccTLD domains that are used as the primary website by their registrants, the stronger that ccTLD brand is compared to other TLDs in that country. And .SE seems to be a very strong ccTLD.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *