Jag jobbar för Europas starkaste varumärke (inom vår nisch)!

Jag jobbar för .SE – Europas starkaste varumärke bland toppdomäner, enligt den undersökning som EU-kontrakterade EURid (the European Registry of Internet Domain Names) genomfört tidigare i sommar. De jämförda toppdomänerna är .se, .cz, .de, .com, .dk, .co.uk, .be, .pl, .es, .it, .fr, .org, .net, .eu, .info och .biz.

Rapporten visar att att .SE är det starkaste varumärket bland de jämförda toppdomänerna (Klicka på bilden)

Kortfattat så tar rapporten upp varumärkes styrka baserat på awareness, relevance and preference.

Alla tre har max 100% vilket gör att det maximala värdet man kan få är 300.
.SE har nästan 100% på awareness, nästan 90% på relevance (det högsta i Europa) och 49% preference för .se (mot exempelvis  34% för .com i Sverige).

Det ger .SE totalt en poäng på 234 av maximala 300.

Sammanfattningsvis kan man utläsa:
Alla” vet att .se finns (awareness), nästan alla tycker att det är relevant för företag att använda .se i Sverige (relevance) och det finns en starkare preference att använda .se i stället för .com i Sverige ( jämfört med andra länder i Europa).

För mer information, besök .SE´s pressrelease:
http://www.iis.se/pressmeddelanden/se-starkaste-varumarket-bland-toppdomanerna-i-europa

Related Articles

8 Comments

Avarage Rating:
  • 0 / 10

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *